5 İpucu ile Şirketinizde Veri İhlalini Önleyin

5 İpucu ile Şirketinizde Veri İhlalini Önleyin

Oca 10, 2021 / Kron

Dünyanın dört bir yanında her şey gibi şirketler de büyük bir hızla dijitalleşiyor. Kurumsal veya bireysel müşterilerin dijital olana daha fazla ilgi göstermesinin dışında pandemi gibi önceden tahmin edilemeyen gelişmeler de bu süreci hızlandırıyor. Büyük veya küçük ölçekli fark etmeksizin varlığını sürdürmek isteyen tüm şirketler için de hem kurum dışında hem kurum içinde dijital olma durumu bir zorunluluk halini alıyor. Ancak tamamen sanal adımlar üzerinden ilerleyen bu yenilikçi ekosistem, aynı zamanda yeni güvenlik açıklarını da beraberinde getiriyor. Siz de tıpkı diğer şirketler gibi dijitalleşirken veri ihlalini önlemek istiyorsanız dikkate alabileceğiniz beş ipucuyla birlikte bu süreci çok daha güvenli bir şekilde yönetebilirsiniz.

 

1. Yetkili Oturum Yöneticisi ile Tüm Erişimi Kontrol Altında Tutun

Erişim güvenliği tüm şirketler için olmazsa olmaz tedbirler arasında yer alıyor. Olası bir güvenlik açığı sonucunda yaşanabilecek ciddi sorunlarla karşılaşmamak adına oturum açanların kimliklerinden yetkinlik derecelerine kadar her şeyin kontrol edilebiliyor olması büyük önem taşıyor. Yetkili Oturum Yöneticisi de tam olarak bu noktada devreye giriyor ve erişim yönetiminde merkezi bir çözüm alternatifi olma özelliği taşıyor. Yetkili Oturum Yöneticisi ile erişim yönetiminde yaşanabilecek karışıklıkları ortadan kaldırabilir ve yetkili oturumları kapsamlı bir şekilde kontrol edebilirsiniz. Böylece şirketinizin her zaman üst düzey bir erişim güvenliğine sahip olmasını sağlayabilirsiniz.

 

2. Merkezi Parola Yönetimi Sayesinde Kötü Niyetli Girişimlerin Önüne Geçin

Oturum açarken kullanılan şifreler, işletmelerdeki en temel güvenlik önlemlerinden birini oluştursa da özellikle kötü niyetli kişiler tarafından kısa sürede çözülerek büyük bir güvenlik zafiyetine dönüşebiliyor. Aynı şekilde kullanılan şifrenin kolaylığı veya şifre sahibinin dikkatsizliği de olumsuz sonuçlar doğurabiliyor. Tüm bunların önüne geçmeniz konusunda size yardımcı olan Merkezi Parola Yönetimi, yetkili oturumları doğruluyor ve tamamı şifrelenmiş bir altyapı sunuyor. Ek olarak üstün dijital kasa özelliğiyle yetkili parolalarının paylaşımını ve böylece kötü niyetli kişilerin bu parolalara ulaşımını da engelliyor.

 

3. İki Faktörlü Doğrulama Aracılığıyla Konum ve Zaman Bazlı Güvenlik Sağlayın 

Tıpkı şifrelerde olduğu gibi doğrulama adımlarında da ortaya çıkabilecek herhangi bir açık, kötü niyetli kişiler tarafından direkt olarak yetkili ekranlarına ve haliyle tüm sisteme ulaşılmasıyla sonuçlanabiliyor. Bu tarz bir felaket senaryosunu ihtimaller dahilinden çıkarmak için gerekli adımlardan birini oluşturan İki Faktörlü Doğrulama ise konum ve zamanı dikkate alan oldukça gelişmiş bir doğrulama sistemini kullanımınıza sunuyor. Bu sayede kolay şifreler bir tehdit olmaktan çıkarken kritik verilere erişim de çok daha güvenli bir biçimde gerçekleştiriliyor. 

 

4. Dinamik Veri Maskeleme ile Oturumları Kayıt Altına Alarak Güvenliğinizi Artırın

 Veritabanı yöneticilerinin kritik verilere ulaşırken kullandıkları oturumları kayıt altına almayı ve maskelemeyi mümkün hale getiren Dinamik Veri Maskeleme, şirket olarak çok daha şeffaf ve akıllarda soru işareti bırakmayan güvenlik süreçleri oluşturmanızı sağlıyor. Veritabanı Yöneticisi ve Dinamik Veri Maskeleme, tüm bu özellikleri aracılığıyla güvenliğinizi artırırken regülasyonlara uyumluluğu da beraberinde getiriyor.

 

5. Ayrıcalıklı Görev Otomasyonu Sayesinde Verimliliği Bir Üst Boyuta Taşıyın 

Ölçeklenebilir ve esnek mimarisi ile rutin görevleri otomatik hale getirebileceğiniz Ayrıcalıklı Görev Otomasyonu, sizi ekstra efor ve zaman harcamaktan kurtarırken oluşabilecek aksaklıkları da ortadan kaldırıyor. Sonuç olarak Ayrıcalıklı Görev Otomasyonu’nun yapılandırılabilir ve düzenli işleyişi ile servis kesintileri ortadan kalkıyor, bu sayede işletmenizin güvenliği dışında verimliliği de artıyor.

 

Single Connect ile Veri İhlali Önleme Konusunda Bütünleşik Bir Hizmete Sahip Olun

Dünyanın en kapsamlı ayrıcalıklı erişim yönetimi platformlarından biri olan Single Connect, çok katmanlı güvenlik altyapısı, modüler sistemi ve geniş ürün gamıyla iç ve dış siber saldırılara karşı kritik verilerinizi korumanızı sağlıyor. Yetkili Oturum Yöneticisi, Merkezi Parola Yönetimi, İki Faktörlü Kimlik Doğrulama, Dinamik Veri Maskeleme ve Ayrıcalıklı Görev Otomasyonu adımlarını bir araya getiren gelişmiş Single Connect sistemi, şirketinizin dijitalleşme süreçlerinde en etkili güvenlik partnerlerinden birine dönüşüyor.

Tüm bunlara ek olarak Single Connect hizmetleri arasında yer alan ve tek bir sunucuda 250.000’e varan cihaz desteğiyle sektördeki en yüksek performansa sahip çözüm olarak kabul edilen TACACS+ / RADIUS Erişim Yönetimi, GDPR, ISO 27001, SOX, HIPAA, PCI gibi regülasyonlarla da uyumluluk gösteriyor. Kron’un ayrıcalıklı erişim yönetimi platformu Single Connect ile siz de dijital dünyaya güvenli bir adım atabilirsiniz.

Diğer Bloglar